مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

پاسخی به نقد "شهادت یک نیاز است "

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ق.ظ

چند صباح پیش یکی از مخاطبین وبلاگ که نسبت آشناییت دورادور با ایشان وجود دارد و از فعالین فرهنگی و هم تشکلی نیز می باشد نسبت به جمله ای که در عنوان وبلاگم
)منظور: شهادت یک نیاز است) وجود دارد نقدی را به صورت یک نظر خصوصی وارد کرده بودند که در این چند وقت به این موضوع فکر می کردم که در پستی این نقد را پاسخ دهم تا باعث تنویر افکار شود.

اما مطالبی با موضوعات مختلف و تحلیل هایی به ذهنم می رسید اما به دلایلی از نوشتن منصرف می شدم تا چند روز پیش که پیامک سخنان رهبری در جمع اعضاى ستاد کنگره‌ شهدای استان چهارمحال و بختیارى‌ برایم ارسال شدم و همون جا بود که با خودم گفتم محکم ترین و بهترین جواب به این نقد بخشی از همین سخنان می باشد.

بخشی از این پیام خصوصی به این شرح می باشد:
با جمله تون مخالفم" شهادت یه نیاز است". ما هزار و چند ساله ک داریم شهید میدیم ولی اگ تو همه این سالها ب اندازه جمعیت ی شهر یا حتی روستا سربازامام داشتیم آقامون الان تنها ی گوشه ننشسته بودن.

بخشی از سخنان رهبری در
جمع اعضاى ستاد کنگره‌ شهدای استان چهارمحال و بختیارى‌ 13 / 7 /94

ما مواجهیم با یک حمله‌ی همه‌جانبه‌ی فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم میگویم، قاعدتاً از من قبول میکنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ من دارم میبینم چه دارد اتّفاق می‌افتد؛ لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوانها بخصوص جوانهای فعّال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار میکنند. خب، در مقابل اینها کارهایی دارد انجام میگیرد؛ بچّه‌های حزب‌اللّهی، مردمان مؤمن، مسئولان باتعهّد کارهای خوبی دارند انجام میدهند لکن بیش از اینها باید در کشور کار بشود. یکی از قلمهای مهم، همین است که این مفاهیم باارزش مثل مفهوم جهاد، مفهوم شهادت، مفهوم شهید، مفهوم خانواده‌ی شهید، مفهوم صبر برای خدا، احتساب لله باید زنده بماند.


// هدف از این جمله به یادداشتن مفهوم شهادت در لحظات زندگی می باشد.چون این مفهوم ها سبک زندگی های مخصوص به خود را برای انسان ها ایجاد می کند.چون ملزومات شهادت بسیارند از خلوص نیت تا تلاش مداوم تا نماز شب تا رزق حلال تا به تکلیف عمل کردن در لحظات زندگی و چندین و چند ملزومه ی دیگر که به طور قطع انسان در طراز انقلاب اسلامی که برای ظهور و یاری امام زمان (عج) عمل می کند و ان شاالله انتهایش ختم می شود به شهادت در رکاب مهدی موعود. به طور قطع خون هایی که در جنگ ها و عرصه های مختلف برای این انقلاب ریخته شده است سبب استحکام این انقلاب شده و بزرگترین کار فرهنگی همین یاد شهدا و زنده نگه داشتن آن ها می باشد و راهیان نور نمونه ای از این می باشد.
//
خوشا به حالت ای سردار بزرگ اسلام شهید همدانی
مبارک باد شهادتت

به گمانم شهید همدانی سال قبل با سالارشهیدان توافق کرده بود که تا محرم سال آینده به آرزویش برسد

سلام برمحرم ....سلام بر حسین ...سلام بر شعر محتشم...... ..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
مجتبی مرادی

نظرات (۳)

عالی بود
پاسخ:
خواهش می کنم
بله...
واقعا نیاز است
پاسخ:
سلام

اره علی جان واقعا نیازمندشیم...وقتی عکسای حاج حسین همدانی ادم می بینه بزرگترین حسرت توی دلم میاد..

به حق فاطمه زهرا (س) امسال محرم روزیمان شهادت باشه
سلام برادر

یک نکته دیگه هم این که، اگر اشتباه نکنم شهدا در زمان رجعت برمیگردند و در رکاب امام شون می جنگند.
پاسخ:
سلام

اره.حقیقتا..البته بین شهدا هم مقاماتی متفاوتی وجود دارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->