مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

الگو و اسطوره ای همیشگی برای انقلابیون

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ
هاشمی رفسنجانی یک الگو و اسطوره ای فراموش نشدنی بود. برای خیلی ها با توجه به شناخت از من این حرف قابل باور نباشد اما هاشمی از دو جهت برای من الگو بود:


1- یکی از افرادی که در ایام انقلاب بسیار سختی کشیده بوده و بسیار شکنجه شده بود هاشمی رفسنجانی بود.وی در بسیاری از مقاطعی که مردم با رژیم شاه مبارزه می کرد در میان میدان ها بود و به همین خاطر هم بسیار شکنجه شد. جلسات تفسیر قرآنش یکی از جلسات مهم بود.
برای همین شاید امثال من که ادعای انقلابی گری می کنیم در آن زمان می توانستیم دربرابر شکنجه های رژیم شاه دوام بیاوریم.


2- اما هاشمی دهه 80 بدون شک هاشمی اول انقلاب نبود البته به جهت مواضع سیاسی وانقلابی میگم. گرچه هاشمی به جهت فکری همان هاشمی بود اما دچار تغییراتی شده بود حداقل در ظاهر. همیشه در ذهنم با خودم می گفتم که چه می شود اینطور شخصی که این مقدار اول انقلاب برای پیروزی این انقلاب سختی ها کشیده امروز به این مواضع رسیده است. گفتن بیش از این شاید مناسب نباشد اما با خودم می گفتم اگر روزی به جای هاشمی برسم حرفها و دغدغه های امروزم را خواهم داشت؟ سخت است حفظ دغدغه های انقلابی

ماندن بر بسیازی از اصول و آرمان ها کار سختی است و باید مجاهدت کرد و مواظب بود...

جهت غفران هاشمی رفسنجانی دعا کنیم و فاتحه ای قرائت کنیم

پ ن: واقعا تلویزیون فاجعه کار کرد و به این موضوع پرداخت...
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۱
مجتبی مرادی

هاشمی رفسنجانی

نظرات (۱)

باید چی کار می کرد که فاجعه نباشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->