مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

 اگر روزی لشکر حسین(ع) در کربلا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اگر روزی عده ای که  با الهام گرفتن از قیام عاشورا ، و با پیشانی بند های یاحسین و با شعار کل یوما عاشورا و کل ارض کربلا ،در خرمشهر و فکه و شلمچه برای حفظ نظام اسلامی که برآمده از قیام حسینی بود ، قیام کردند و جان خود را برای حفظ جان و ناموس خود فدا کردند، امروز هم در جامعه ی اسلامی مان عده ای برای زنده کردن هدف مولایشان امام حسین(ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند و حسینی وار در مقابل منکراتی که در جامعه ی مذهبی ما  متاسفانه در حال رخ دادن است ، می ایستند و امر به نهی از آن می کنند.   

پ ن : این مطلب در خبرنامه دانشجویان

برای چندمین بار است که خبر شهادت و یا ضرب و شتم یکی از خواهران یا برادران آمر به معروف و ناهی از منکر را می شنویم. افرادی که اقدام به اقامه ی واجب دینی خود در جامعه ی ما می کنند در حالی که جامعه ی ما امروز باید به سمت هرچه دینی شدن پیش برود اما افرادی که برای اقامه ی فرایض دینی و اجتماعی خود اقدام می کنند مورد اذیت و آزار قرار گیرند و یا در بعضی موارد به مقام والای شهادت می رسند. این خود نشان دهنده ی مظلومیت این فریضه در جامعه ی ما است.

 فریضه ی امربه معروف و نهی از منکریکی از مهمترین راه هایی است که اسلام برای مقابله و  جلوگیری از فساد در جوامع اسلامی قرار داده است . در هر جامعه ای که این فریضه نادیده گرفته بشود و به آن عمل نشود، خود بستر مناسبی را برای جولان  فسادهای گوناگون اجتماعی فراهم می کند.فساد هایی که در بسیاری از موارد ریشه در همین بی توجه ی مردم و مسئولین نسبت به اقامه ی فرایض اجتماعی همچون امربه معروف و نهی از منکر دارد.

با گذشت زمان و گسترش این ضرب و شتم ها نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر ، اما مسئولین فرهنگی و اجرایی کشور که به عنوان متولی گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح جامعه محسوب می شوند، در هر دوره ای نسبت به این واجب دینی بی ملاحظه تر بوده اند. زیاد هستند افرادی همچون طلبه ی آمر به معروف که در دوره ی جانبازیش هیچ گونه حمایتی از او نمیشد و به شهادت رسید و حتی بعد از شهادتش هم بنیاد شهید و امور ایثارگران  نمی خواهد از او به عنوان شهید یادکند، که مظلومانه در این راه فعالیت می کنند و مورد صدمه قرار می گیرند.متاسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی که وظیفه  ای جز  گسترش معارف دین و شعائر اسلامی ندارد امروزه در جهت گسترش این فریضه ی مهم هیچ گونه عملکردی از خودش نشان نمی دهد و تنها به گفتن یک خبر درباره ی این شهید اکتفا می کندو نتیجه ی این بی تدبیری ها  و بی ملاحظگی ها و غفلت ها، مظلوم تر شدن دین و فرایض آن در جامعه و کمک به افرادی فاسد و فاسق برای جولان است که به راحتی به دین و فرایض آن در جامعه دهن کجی کنند و جوانان پاک این مرز و بوم را که برای انجام فریضه ی دینی خود اقدام می کنند، مورد ضرب و شتم قرار دهند.

فرهنگ دینی و جبهه ی فرهنگی مومن و انقلابی، برای تقویت خود و احیای شعائر اسلامی امروز در جامعه ی ما نیازمند یک عزم ملی ست.امر به معروف به عنوان یکی از عناصر فرهنگی دینی مهم است که نیازمند همکاری و عزم همه ی دستگاه های فرهنگی و اجرایی است.

نیروی انتظامی و قوه قضاییه به عنوان دستگاه پیش گیرنده باید در جهت رسیدگی به پرونده ی افرادی که نسبت به جان افرادی همچون این طلبه که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کنند و مورد صدمه ی عده ای شرور قرار می گیرند اقدامات سریع و قاطع انجام دهند تا افرادی دیگر به خود اجازه ی اینگونه تعرض ها را ندهند.   

نمونه ی افرادی همچون  این طلبه ی شهید در جامعه ی امروز ما که مورد آزار و ضرب و شتم عده ای فاسد قرار می گیرند،زیاد شده است و متاسفانه باید گفت که این ناهنجاری اجتماعی در حال رشد است ولی مدیران غافل ما همچنان در خواب غفلت به سر می برند و برای مدیران فرهنگی و دولتی ما اصل و فرعیات عوض شده است و تبلیغات بدون عمل تنها حاصل کارشان شده است و به جای حمایت از جبهه ی فرهنگی مومن ، انقلابی و خودجوش سرگرم دیدار با فتنه گران و هزینه برای نگه داشتن عده ای فتنه گر شده است.ما باید گفت که این غفلت خود یک نوع آب در آسیاب ریختن دشمن و بازی در همان زمین تهاجم فرهنگی دشمن است.

رسول اکرم(ص):

إذا لَم یَأمُروا بِمَعروفٍ وَلَم یَنهَوا عَن مُنکَرٍ وَلَم یَتَّبِعوا الأخیارَ مِن أهلِ بَیتى ، سَلَّطَ اللّه‏ُ عَلَیهِم شِرارَهُم ، فَیَدعوا عِندَ ذلِکَ خِیارُهُم فَلا تُستَجابُ لَهُم؛

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منکر نکنند، و از نیکان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیکانشان دعا کنند امّا دعایشان مستجاب نشود .

امالى صدوق، ص‏254


نظرات (۷)

۰۸ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۲۲ احمدرضا سامانی
سلام دوست من خیلی مطلب جالبی بود مرسی
پاسخ:
سلام

ممنون
۰۸ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۲۴ بهنام عبدالهی
سلام از میان وبلاگ هایی که دیدم وبلاگ شما بسیار جالب بود. یعنی وبلاگ:(مرقومات)
من که از وبلاگتون بازدید کردم امیدوارم که شما هم بازدید کرده و نظر دهید.
وبلاگ:b-abdollahi.blog.ir
پاسخ:
سلام

متشکر
ان شاالله
سلام این وبلاگ یار سیصدوسیزدهم مال کیه؟
۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۳۱ سید مهدی حاجی آبادی
سلام مجی
وب جدیدم راه اندازی شد
www.sajdeh.blog.ir
سلام آق مجتبی.
خوبی داداش؟
آقا خوشا به سعادتت امسال رفتی دیدار آقا.منم امسال دلم هوش کرده بود بیام ولی قسمت نشد.ایشالا مقدمه ای بشه برای سال بعد که بتونم حتما بیام.
تو اونجا بودی که آقا گفتن جوونا کارهای فرهنگی شونو تقویت کنن.
پاسخ:
سلام الحمدلله

باید سعادت و توفیق داشته باشی
سلام...
الحق که درست گفتید...
اینکه حاج حسین یکتا میگن شهادت هر فرد روز عاشورا میون قتلگاه امضا شده درسته...بنطرم شهادت ایشون ومظلومیتش اثبات این حرفه...

فقط کاش اونایی که باید به هوش بیان...
پاسخ:
سلام علیکم
البته  اگر کر و کور و لال نشده باشند...
۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۱۵ امیرحسین رفعتی
خوش به حالش
خدا بیامرزش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->