مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

پیشرفت و سبک زندگی اسلامی

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰ ق.ظ
کشور در حال پیشرفت یا در حال توسعه است؟ آیا پیشرفت ما درست است؟ آیا پیشرفت ما همان پیشرفتی است که دنبال آن هستیم؟ آیا همان رشدی است که در قرآن آمده است؟ آیا از اول انقلاب جهت درستی در سیاست هایمان داشته ایم تا پیشرفت کنیم؟ و بسیار سوالاتی از این جنس در باره کشور و پیشرفت در ذهن ما نسل سوم یا چهارم انقلاب  نقش بسته است.

عده ای می گویند پیشرفتی اتفاق نیفتاده است. ما از دنیا عقب هستیم. عده ای خیلی سطح بالا فکر می کنند و می گویند که کشور ما پیشرفت نکرده و بیشتر به سمت توسعه رفته است یعنی راه ما همان راه اشتباهی بوده است که کشور های غربی طی کرده اند. و روشن است که عده ای هم می گویند ما در بعضی از زمینه ها پیشرفت داشته ایم و در بعضی از زمینه ها نه حتی که در بعضی زمینه ها دقیقا پا در جاهایی گذاشته ایم که جا پای کشور های غربی بوده است و به قول حضرت آقا "این خطاست".

رهبر ما می گوید ما پیشرفت کرده ایم و دشمنان ما چشم دیدن پیشرفت ما را ندارند (زمانی که سخنی را رهبری می زند ما هم می گوییم "چشم" زیرا ایشان که مثل ما حرفی از روی هوای نفس نمی زند). پیشرفت ماهواره فرستادن نیست پیشرفت انرژی هسته ای که نیست این ها زمانی معنای اصلی پیشرفت را به خودش می گیرد که سبک زندگی ما را از غربی بودن به انقلابی و اسلامی زندگی کردن تغییر دهد و گرنه اگر ماهواره فرستادیم و انرژِی هسته ای داشتیم  ولی سبک زند گی ما همان سبکی بود که غربی ها  به آن عمل می کنند پس ماهم توسعه یافته ایم نه یک کشور پیشرفته.

 حضرت آقا در سخنرانی خراسان شمالیشان زمانی که از پیشرفت سخن می گویند آن را به دو بخش تقسیم می کنند که یک بخش سخت افزاری است این همان چیزی  که ما امروز به آن افتخار می کنیم مانند پیشرفت علمی و ابزاری .ولی بخش مهم این تمدن سازی نوین و پیشرفت کشور در زمینه نرم افزاری که آن سبک زندگی  کردن است بدون رسیدن به این بخش، بقیه کارها نیز بیهوده خواهد بود  وثمره ای نخواهد داشت.    

البته پیشرفت کلمه ای است قرآنی که ریشه ی آن رشد است. پس زمانی رشد و پیشرفت معنای اصلی خودشان را پیدا می کند که سبک زندگی ما قرآنی شود نه فقط بر روی فعالیت هایی که غرب قبلا آن ها را انجام داده است به جای توسعه یافتگی کلمه پیشرفت قراردهیم.و تقلید بزرگترین آفت و خطا در سبک زندگی است
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۶
مجتبی مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->