مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

جشنواره مردمی فیلم عمار و چند ویژگی خاص

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ب.ظ

 جشنواره مردمی فیلم هفتمین دوره ی آن همزمان با ۹ دی ۹۵ آغاز به کار کرد. اما آنچه که عمار را از فجر ممتاز تر می کند چیست؟

 عدم اختصاص این جشنواره به جریان های قدرت فیلم سازی از ویژگی های اصلی و اساسی شکل گیری آن است که سبب شده به محلی برای رویش و پرورش استعدادهای نو،خلاق و جوان برای آینده فیلم سازی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف تبدیل شود.


دومین مشخصه ای که جشنواره عمار را متمایز می سازد، ویژگی می باشد که در فعالیت های فرهنگی مبتنی بر صنعت تولید فیلم دیده نمی شد، آن هم حضور در مکان های مردمی همچون مساجد می باشد و این مکان ها را به عنوان پاتوق اصلی اکران های خود در نقاط مختلف کشور قرار داده است.

 یکی از ضعف های مهم فعالیت های فرهنگی ضعف در مصرف توسط بدنه ی مردمی و آن هم در نقاط دور دست کشور است که از موفقیت های بزرگ جریان عمار حضور در چنین مناطقی از کشور می باشد که علاوه بر مردم، سازنده ی اثر نیز از این فرصت جهت ارائه ی به بدنه ی مردمی منتفع می شود.

نگاه تشکیلاتی مهمترین اصل در فعالیت فرهنگی است که عمار بر این اصل بنیان نهاده شده است چراکه در این جشنواره تمامی اجزا برای یک فعالیت فرهنگی تشکیلاتی مبتنی بر عنصر جذاب فیلم قرار دارد.

 سازوکار نیروسازی، آموزش،تولید آثار فاخر، توزیع و اکران در چارچوب این جشنواره تعبیه شده و به یک بسته ی کاملی از فعالیت فرهنگی تبدیل گردیده تا همه ی سلایق علاقه مند بتوانند در برنامه های جریان انقلاب اسلامی مشارکت کنند.

به شکلی حتی داوران این جشنواره نیز از بین نخبگان مردمی و هنرمندانی انتخاب می شوند که در بدنه ی جریان مردمی سال های سال است به فعالیت فرهنگی و فیلم سازی می پردازند به گونه ای که در سال اخیر نیز دیده می شود که داوران این جشنواره در حوزه های مختلف از بین جریان مومن انقلابی و از نقاط مختلف کشور برگزیده شده اند.

ضعفی که رو به بهبودی بوده است:

کیفیت آثار و ضعف جذابیت مهمترین ایرادی است که فعالین و کارشناسان این عرصه به جشنواره وارد می کنند با توجه به مردمی بودن آثار و تلاش عمار برای دیده شدن آثاری که دیده نمی شود این علت راسبب شده، اما در این ۷ سال با توجه به افزایش تجربه ی فیلم سازان جوان فعال در عمار، کیفیت آثار رشد بیشتر داشته است و با توجه به دغدغه ای که در جریان مردمی جشنواره عمار وجود دارد این مسئله رشد روز افزونی خواهد داشت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۳
مجتبی مرادی

جشنواره مردمی عمار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->