مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

دولت یازدهم در این یک سال و نیم فعالیت خودش در حوزه های مختلف طرح ها و برنامه هایی را به اجرا در آورده، فعالیت هایی که دارای ویژگی های مثبت و منفی بوده و با نگاهی که به مسائل مختلف کشور داشته تا به امروز توانسته با حمایت رهبری و مردم به فعالیت های خود ادامه دهدفعالیت هایی که در حوزه های مختلف با انتقادات بسیاری از کارشناسان همراه بوده است. یکی از حوزه هایی که آقای روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم در شعارهای انتخاباتی خود بسیار بر آن تاکید داشت حوزه اقتصاد و سیاست های کلان اقتصادی بود.کنترل تورم و افزایش سطح رفاه مردم مهمترین شعار ایشان در این عرصه بود و ایشان و هدف اصلی خود را درشعارهای انتخاباتی بحث اقتصاد مطرح کرده و از آن به عنوان اولویت دولت یازدهم نام می برد.

در یک سال و نیم فعالیت دولت تحولاتی بسیاری در حوزه ی اقتصاد روی داده است. نوع نگاه دولت به راه حل مشکلات اقتصادی عمدتا با نگاه برون زا و نگاه به خارج بوده و اولین فعالیتی که توسط دولت صورت گرفت و که براساس همین نظریه و نوع نگاه، توسط دولت تدبیر و امید انجام شد امضای توافق نامه ژنو بود که با همه ی خوبی و بدی های آن امروز یک ساله شده و ابعاد و تاثیرات آن بیشتر برای همگان روشن شده است. توافق نامه ای که در برهه ای حتی کارشناسان حامی دولت نیز مایل به تایید آن نبوده و در مناظره های با منتقدان آن حضور پیدا نمی کردند.
یکی دیگر از سیاست هایی که دولت سعی در تحول آن داشت، سیاست های علمی و تغییر فضای حاکم بر دانشگاه بود، معرفی وزیران فعال در فتنه 88 و عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به 5 وزیر پیشنهاد و استیضاح آقای فرجی دانا به علت سیاسی کاری در فضای دانشگاه و عدم توجه به آرام سازی فضای دانشگاهی و میدان دادن به عناصر فعال در فتنه و بعضا معاند با نظام که سبب ضربه زدن به رشد علمی کشور می شد و خطر توقف و عقبگرد رشد علمی را کشور بیشتر از سال های قبل تهدید می کرد. زیرا یکی از آفت های رشد علمی در دانشگاه ها سیاسی کاری، عدم آرامش و نبود فضای روشن در آن بوده که نتیجه ی این نوع نگاه به دانشگاه، آن را تبدیل به باشگاه احزاب سیاسی می کند که خود این بزرگترین آفت رشد در همه ی حوزه ها برای دانشجویان است و استقلال دانشجو را زیر سوال می برد.
اما برای دوری دانشگاه از فضای سیاست زدگی و ایجاد فضای روشن نسبت به فعالیت های دولت در یک سال و نیم اخیر و ایجاد فضای باز آزاداندیشی در دانشگاه و ارائه ی تحلیل نسبت به مشکلات کشور، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه با توجه به رسالت همیشگی خود در احیای کرسی های آزاداندیشی و ایجاد فضای برابر برای عموم دانشجویان در جهت ارائه نظراتشان در حوزه های مختلف، اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع سیاست های علمی و اقتصادی دولت یازدهم کرد.اما با وجود ثبت نام 8 نفر به عنوان منتقد سیاست های دولت ولی به دلیل عدم حضور طیف موافق دولت یازدهم و شایدغیرقابل دفاع بودن سیاست های دولت، این کرسی که فضایی برای ارائه نظرات طیف های مختلف در نظر گرفته شده بود،برگزار نشد و برنامه ریزی چند روزه، هزینه ها و زحماتی که برای آن انجام شده بود تا بتوانیم از همه ی ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم، با عدم حضور موافقین این سیاست ها هدر و این کرسی به زمانی دیگر موکول شد.امیدواریم در کرسی های بعدی طیفی که مدعی آزادی و آزاد اندیشی نیز می باشند حضور پیدا کنند تا فضای برابر نقد شکل بگیرد.

پ ن: سخن دوستان نشریه سمعک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۵
مجتبی مرادی

دانشگاه

دولت یازدهم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->