مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

بیانیه

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۴۷ ق.ظ

خبرنامه دانشجویان ایرانواحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه ای با اشاره به نامگذاری سال جدید نکاتی را به مسئولین فرهنگی کشور بالخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی گوشزد کرد.


به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بنا به آنچه پایگاه تحلیلی خبری دانشجویان مستقل منتشر کرده است، در بخشی از این بیانیه آمده است:امروز دشمن به دنبال منزوی کردن نظام اسلامی و سرکوب محور مقاومت و تضعیف اقتدار ملی جمهوری اسلامی در منطقه است . دستگاه های سیاسی و فرهنگی  باید  محور برنامه ها و سیاست های  خود را تقویت روحیه ی ایمان و عزت و اقتدار ملی که از شاخص های مهم فرهنگی برای سنجش پیشرفت کشور است، قرار دهند و با اقدامات دشمنان نظام اسلامی که به دنبال تحقیر مردم و عزت آن ها هستند، مقابله کنند و نگذارند که دشمنان ملت ایران استقلال و عزت کشور را با اتفاقاتی همچون دیدار با فتنه گران در خاک جمهوری اسلامی و اظهارات خلاف واقع در رابطه با حقوق بشر، زیر سوال ببرند و مردم ایران را تحقیر کنند.


متن این بیانیه به شرح ذیل است::

بسم الله الرحمن الرحیم

«ای مسلمانان جهان که به حقیقت اسلام ایمان دارید، بپاخیزید و در زیر پرچم توحید و در سایه تعلیمات سالم مجتمع شوید و دست خیانت ابر قدرتها را، از ممالک خود و خزائن سرشار آن، کوتاه کنید و مجد اسلامی را اعاده کنید و دست از اختلافات و هواهای نفسانی بردارید، که شما دارای همه چیز هستید. بر فرهنگ اسلام تکیه زنید و با غرب و غربزدگی مبارزه نمایید و روی پای خودتان بایستید و برروشنفکران غربزده و شرق زده بتازید و هویت خویش را دریابید و بدانید که روشنفکران اجیر شده بلایی بر سر ملت و مملکتشان آورده‌اند که تا متحد نشوید و دقیقاً به اسلام راستین، تکیه ننمایید، بر شما آن خواهد گذشت که تاکنون گذشته است. امروز زمانی است، که ملتها باید چراغ راه روشنفکرانشان شوند و آنان را از خود باختگی و زبونی در مقابل شرق و غرب، نجات دهند که امروز، روز حرکت ملتهاست» امام خمینی ره

در جهان معاصر، هویت و شخصیت حقیقی ما مسلمانان، در پرتو فرهنگ آسمانی مان رقم‌ می‌خورد، به این معنا که در آن سوی کره زمین اگر چه نمی‌توان به سخن دشمن زیاد خوشبین بود، اما به هر منظوری که باشد شناسنامه ما را، با مباحث عرفانی و معارف الهی ترسیم‌ می‌کنند.

امروز، اگر غرب با تکنولوژی پیشرفته‌اش شناخته‌ می‌شود، اسلام نیز با معنویت و انسانیت، اخلاق و عاطفه، و با فلسفه و حکمت و ایدئولوژی متافیزیکی‌اش هویت‌ می‌یابد. و این همان چیزی است که به ذائقه دشمنان ما تلخ‌ می‌آید و قرنها است که در برابر آن صف آرایی کرده اند.

استعمار فرهنگی برای قطع ریشه های اعتقادی، در کشورهای اسلامی مبارزه‌ می‌کند که این مبارزه، مقدمه‌ای برای از میان بردن تفکر و بینش توحیدی در تمامی جهان است. اگر چه مساله تهاجم در کشورما، از مدتها قبل مطرح بوده است، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نفوذ فرهنگ پویای اسلام در عرصه های بین المللی، نمودی تازه یافته است و استکبار جهانی با سرمایه گزاری های وسیعی تلاش‌ می‌کند تا حرکت انقلاب و نفوذ فرهنگ اسلامی را متوقف سازد و نه تنها راه صدور آن را به کشورهای دیگر سد کند، بلکه تا آنجا که‌ می‌تواند، فرهنگ ماتریالیستی و مبتذل خود را به صورتی گسترده تر، به کشورهای اسلامی ، خصوصاً به کشور ما وارد کند و این همان «تهاجم فرهنگی» است که امروزه درباره آن سخن‌ می‌گوییم.

سال 93 ، 20 امین سالی است که رهبر انقلاب، مسئله ی فرهنگ و تهاجم فرهنگی را به عنوان اصلی ترین دغدغه ی خود مطرح کرده اند. اما باید با کمال شرمندگی گفت که نسبت به این دغدغه ی ایشان از طرف دستگاه های مسئول و متولی اصلی فرهنگ کمترین توجه شده است.

 فرهنگ ناب اسلامی همیشه به عنوان مظلوم ترین عنصر در عناصر اقتدار آفرین کشور ما مطرح بوده و دولت ها در این چند سال اخیر همیشه با قرائتهای متفاوت خود از فرهنگ، از آن به عنوان یک ابزار در جامعه برای پیش برد اهداف فکریشان استفاده کرده و هیچ گاه به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب و به فریاد های ایشان در باب تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران اسلامی توجهی نکرده اند.

واحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پس از نام گذاری سال 93 به عنوان سال «فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی» بر خود فرض می داند تا مطابق با وظیفه ی همیشگی خود نسبت به مطالبه ی دغدغه های بر زمین مانده ی رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله ی فرهنگ، نکاتی را به عرض مسئولین فرهنگی کشور بالخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی برساند:

1-     با توجه به اینکه رهبر انقلاب (مدظله) در سخنرانی خود در جمع جوانان و نخبگان استان خراسان شمالی نسبت به طرح سبک زندگی یا همان فرهنگ زندگی به عنوان بخش حقیقی ، متنی ، اصلی ، اساسی و نرم افزاری تمدن نوین اسلامی که هدف انقلاب اسلامی اقدام کردند، اما چه میزان دستگاه های نخبگانی نسبت به تبیین این مسئله ی مهم و مغفول اقدامات لازم را انجام داده اند؟

چه میزان دستگاه های فرهنگ ساز مخصوصا صدا و سیما، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق این مسئله اقدام کرده اند؟ و چه میزان صدا و سیما توانسته اشکالات برنامه های خود را در محدوده ی سبک زندگی و سوالات ودغدغه های رهبری را در این باب  شناسایی ورفع کند؟

چه میزان برنامه ها و سریال و تبلیغات های صدا و سیما دیگر تجمل گرایی، مصرف گرایی، ترویج دروغ در جامعه و... را تبلیغ نمی کند؟

2-     وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان مجری فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه است، چه اقداماتی را  نسبت به تقویت جبهه ی فرهنگی مومن و انقلابی که از تاکیدات و هشدارهای رهبر انقلاب(مدظله) در این چند ماه اخیر است، انجام داده است؟

اقدامات دولت از جمله توقیف و تذکرهای مداوم به نشریات و سایت های جبهه ی فرهنگی مومن و انقلابی و منتقد سیاست های دولت و همچنین اظهار نظرهایی همچون یکی کردن هنرمند ارزشی و غیر ارزشی توسط رییس جمهور و صدور مجوز به فیلم های مملو از تحریف اعتقادات تشیع برای شرکت در جشنواره و و سایر اظهار نظرها و مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم و متاسفانه سکوت و عدم پاسخگویی در مقابل انتقادات و هشدارهایی که نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد که توسط این تشکل ( در بیانیه قبلی واحد فرهنگی این تشکل که در تاریخ 10 آذر 92 منتشرشد)  و سایر دلسوزان انقلاب و صاحب نظران عرصه ی فرهنگ مطرح شده و می شود سبب ایجاد این سوال شده که آیا در دولت و دستگاه های فرهنگی نسبت به برطرف کردن دغدغه های رهبر انقلاب و جبهه ی فرهنگی مومن و انقلابی عزمی وجود دارد؟ آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این توانایی را در خود می بیند تا اقدامات لازم را نسبت به برطرف کردن دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب (مدظله ) انجام دهد؟ سوالات بی پاسخ ما نیازمند پاسخ های شفاف دستگاه های فرهنگی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص آقای جنتی است تا بتوانیم با عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی کشور فعالیت های لازم را انجام دهیم.

البته مسئله محدود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و بایستی مسئولین دیگر فرهنگی از جمله جناب آقای خاموشی؛ ریاست سازمان عریض و طویل سازمان تبلیغات اسلامی نیز پاسخگوی عملکرد خود باشد؛ سازمانی که بودجه های کلان فرهنگی در اختیار دارد و پروژه های فرهنگی از سیاستگذاری تا مرحله اجرا را زیر نظر خود دارد و متاسفانه در نهایت خروجی آن چیزی جز فیلم مستهجن طبقه حساس نیست! آقای خاموشی باید پاسخگوی عملکرد خود و دستگاههای فراوان فرهنگی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی باشد که در آن چه میزان از دغدغه های رهبر انقلاب بر طرف شده و چه میزان از مشکلات فرهنگی جامعه از جمله مسئله حجاب و عفاف رفع گردیده است کما اینکه فعالین فرهنگی می دانند که رسانه تحت نظر این سازمان مصداقهای بارزی از اشاعه مصادیق ضد فرهنگی در همین حوزه خطیر حجاب و عفاف داشته است.

3-     امروز فرهنگ در کشور ما نیازمند مدیریت جهادی یک پارچه ی و هماهنگ همه ی دستگاه های فرهنگ ساز است و مدیریت جهادی در عرصه ی فرهنگ باید امروز تعبیر همان جمله ی رهبر انقلاب باشد که فرمودند: فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جان خود را فدایش کنم.

دستگاه های فرهنگی باید ابتدا و بلافاصله سیاست ها و راهبردها و همچنین برنامه ی دقیق خود را جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و گسترش فرهنگ ناب اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه و مقابله با ایمان زدایی و گسترش فرهنگ جهاد در آن مشخص کنند.

4-     باید توجه کرد که امروز دشمن به دنبال منزوی کردن نظام اسلامی و سرکوب محور مقاومت و تضعیف اقتدار ملی جمهوری اسلامی در منطقه است . دستگاه های سیاسی و فرهنگی  باید  محور برنامه ها و سیاست های  خود را تقویت روحیه ی ایمان و عزت و اقتدار ملی که از شاخص های مهم فرهنگی برای سنجش پیشرفت کشور است، قرار دهند و با اقدامات دشمنان نظام اسلامی که به دنبال تحقیر مردم و عزت آن ها هستند، مقابله کنند و نگذارند که دشمنان ملت ایران استقلال و عزت کشور را با اتفاقاتی همچون دیدار با فتنه گران در خاک جمهوری اسلامی و اظهارات خلاف واقع در رابطه با حقوق بشر، زیر سوال ببرند و مردم ایران را تحقیر کنند.

5-     با توجه به تاکیدات مداوم رهبر انقلاب (مدظله) مبنی عدم فراموشی فداکاری های دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ امر به معروف در مبارزه فساد در جامعه، دستگاه های مسئول چه برنامه هایی را برای این دو راهکار موثر در امر تهاجم فرهنگی و مقابله با فساد در جامعه اندیشیده اند؟

6-      اما مهمترین نکته در رابطه با سخنان رهبر انقلاب(مدظله) که در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند، مقابله با تهاجم فرهنگی باید با فعالیت های ابتکاری صورت گیرد. فعالین فرهنگی و دستگاه های دخیل در فعالیت های فرهنگی و هنری نسبت به ابتکار در فعالیت های خود دقت بیشتری داشته باشند.

جنبش دانشجویی مسلمان به عنوان چشم بیدار جامعه و زبان گویای ملت به مسولین دستگاه های فرهنگی هشدار می دهد که به طور جد و با کمال هوشیاری تمام حرکات آن ها را در جهت تحقق دغدغه ها و توصیه ها و مطالبات رهبر انقلاب در عرصه ی فرهنگ زیر نظر خواهد داشت و از هیچ گونه سهل انگاری نسبت به مسائل فرهنگی گذشت نخواهد کرد و به هیچ وجه مسامحه در این عرصه خطیر را نخواهد پذیرفت و مطالبه های خود را در جهت تحقق شعار سال و مقابله با فعالیت های خلاف مبانی فرهنگ و ارزش های اسلامی فروگذار نخواهد داشت.

واحد فرهنگی اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور تمام تلاش خود را جهت تبیین و تحقق دغدغه های فرهنگی رهبر معظم نقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) به کار خواهد بست و با استعانت از خداوند متعال کوشش خواهد کرد که گوشه ای از عزم ملی و حرکت جهادی ، جهت گسترش فرهنگ ناب اسلامی و تقویت جبهه ی فرهنگی مومن را بنا به وظیفه ی همیشگی خود انجام دهد و همیشه چشم تیزبین  انتقادی و مطالبه ای خود را حفظ خواهد تا بتواند در عرصه ی جهاد فرهنگی سهم خود را ادا کرده باشد.

وسلام علی من تبع الهدی

واحد فرهنگی

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویا مستقل دانشگاه های سراسر کشور



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۹
مجتبی مرادی

نظرات (۲)

۲۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۴۶ سید مرتضی موسوی نژاد
البته کنار هم گذاشتن این سه نفر یه ذره ظلمه یه ضرغامی و خاموشی...
پاسخ:
سلام ما که این سه نفر رو یکی نکردیم
انتظارات از شون رو گفتیم
جنتی و مهاجرانی

۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۱۸ امیرحسین رفعتی
هنوز موندم که چرا سازمان تبلیغات اسلامی بودجه این فیلم طبقه حساس رو تامین کرده؟؟ طبقه حساس رو چه به سازمان تبلیغات اسلامی؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->