مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

بیانیه ی واحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
بسم الله الرحمن الرحیم

«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم» رهبرانقلاب (مدظله)

بیش از صد روز است که دولتی با نام "تدبیر و امید" و با شعار "اعتدال" در همه ی عرصه های فرهنگی و سیاسی و... بر سر کار آمده است. اعتدالی که هنوز در برخی زمینه ها از جمله فرهنگ تفسیری مشخص و معینی از این شعار را ارائه نکرده است و امروز شاهدیم که در عرصه فرهنگی کشور نه از "تدبیر" خبری است و نه پایبندی به "اعتدال" وجود دارد و آنچه از بین رفته "امید" اهالی فرهنگ به دولت یازدهم است!



از همان روزهای ابتدایی وزارت آقای جنتی برخی مواضع و فعالیت ها در حوزه فرهنگ خبر ساز شد و در این 100 روز این مواضع در عرصه های مختلف ادامه پیدا کرده است. مواضعی که برای ما بوی سیاست های فرهنگی لیبرالی مهاجرانی را می دهد که در تضاد با فرهنگ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

از آنجا که عرصه فرهنگ همواره مظلوم ترین حوزه در بین آحاد نخبگان و مسئولان بوده متاسفانه کج روی های وزارت فرهنگ در تب تاب بازار داغ مسائل سیاسی چون مذاکرات، مغفول مانده است. انجمنهای اسلامی دانشجویان سراسر کشور با توجه به وظیفه ی جریان دانشجویی و با عنایت به روحیه ی آرمان گرایی و از سر دلسوزی این تشکل به نکاتی در جهت تنویر افکار عمومی و دفاع از آرمان های اصیل انقلاب پیرامون مواضع وزیرفرهنگ دولت یازدهم بیان می‌کند:

1-در همان روزهای ابتدایی سرکار آمدن دولت یازدهم بود که وزیر فرهنگ و ارشاد نشستهایی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار کرد. در این نشستها بعضا افردی حضور پیدا میکردند که پس ازگذشت 4 سال از فتنه 88 و با توجه به رسوا شدن فتنه گران هنوز بر مواضع ضد نظام استوارند و از فتنه و فتنه گران حمایت قاطع می کنند. فتنه ای که آتش آن با حماسه ی 9 دی مردم ایران خاموش شد.

جای این سوال وجود دارد که "آیا حمایت مردم از انقلاب در 9 دی و خاتمه دادن فتنه 88 با مشی اعتدالی دولت مخالف است که هنوز در حوزه ی فرهنگ افرادی با مشی افراطی و ضد آرمان های انقلاب در این حوزه به دولت مشاوره می دهند؟"

2- همان روزهای آغازین دولت بود که فیلم "گذشته" از طرف وزارت ارشاد به عنوان نماینده ی ایران در جشنواره اسکار انتخاب شد. در شرایطی این فیلم به عنوان فیلم ایرانی شناخته شد که نه بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی داشت و نه زبانی فارسی!

وزیر ارشادی که طبق اظهارات خود "گذشته" را ندیده است چگونه این فیلم را به عنوان نماینده ایران معرفی می کند و جالب آنجاست که فرانسه در چند جشنواره آن را نماینده خود معرفی کرده است! آیا وزارت ارشاد را گروهی در پنهان اداره می کنند و سیاست های آن را تعیین می کنند؟ یا نگاه وزیر محترم با آرمانهای انقلاب زاویه دارد؟ البته این سوالی است که منتظر پاسخ آن از سوی جناب آقای جنتی هستیم.

3- اظهارات روزهای ابتدایی وزیر فرهنگ و ارشاد به همین جا ختم نشد، اظهارنظر وزیر درباره ممیزی کتاب و حذف ممیزی قبل چاپ نیز که موجبات خوشحالی جریان روشنفکرنما را فراهم کرد موجب دل آزردگی دلسوزان عرصه فرهنگ شد؛ این نوع اظهارات از دسته همان اظهارنظرهایی ست که بوی آزادی به معنای لیبرالی را می داد. آیا وزارت فرهنگ قرار است شرایط را برای انتشار کتاب هایی خلاف مبانی اسلامی مهیا کند؟ آیا قرار است بی بندوباری و هتاکی قلم دوران اصلاحات باز گردد؟ روایت معصوم است که "آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسندد" آیا وزیر محترم حاضر است اجازه دهد این دست کتب به خانواده ایشان برسد که اجازه انتشار آن برای کل جامعه را صادر می کنند؟ آیا آقای جنتی تا به حال کتبی چون کتابهای چشمه را ورق زده است که عرق شرم بر پیشانی شان جاری شود؟

4-اقدام تاسف بار دیگر وزارت فرهنگ که موجبات شادی دشمنان جبهه جهانی انقلاب اسلامی را فراهم کرد؛ تعطیلی نمایشگاه ها و بالخصوص جشنواره ی ضد صهیونیستی «افق نو» بود که باعث شد دشمنان از آن به عنوان "عقب نشینی استراتژیک از موضع ضد صهیونیستی دولت یازدهم" یاد کنند و خوشحالی و شادی خود را از این اقدام اعلام کردند. اما این اقدام که به دستور وزارت خارجه که نشاءت گرفته از عدم توجه و همچنین عدم هماهنگی لازم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرفت؛ دلسردی فعالین فرهنگی ضد صهیونیستی را بوجود آورد که وزیر فرهنگ بایستی پاسخگوی آن باشد!

متاسفانه باید گفت که جشنواره ای که به تازگی پاگرفته بود و تبدیل به مجمعی برای اکران و نمایش دادن فیلم های ضد هالیوودی صهیونیستی نسل جوان هنرمندان انقلاب شده بود اما این بار قربانی سیاست های شبه روشنفکری شد. به نظر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل این رفتار ناشی از همان تفکری است که شعار "مرگ بر آمریکا" را نفی می کند و در صدد از بین بردن روحیه ی ضد صهیونیستی و استکبار ستیزی در جامعه است.

همچنین اقدام دیگری که سبب تعجب فعالان عرصه ی رسانه های دیجیتال شد تعطیلی نمایشگاه رسانه های دیجیتال که به دلیل کمبود بودجه و منابع مالی لغو و برگزار نشد.

5- آقای جنتی وزیرفرهنگ دولت یازدهم تک خوانی زنان را حلال اعلام می کند و در مصاحبه ای می گوید:«اجماعی در بین مراجع درباره حرمت تک‌خوانی خانم‌ها وجود ندارد؛ از این رو، اگر مفسده‌انگیز نباشد اشکال ندارد.» جای سوال دارد که وزیر ارشادی که خود تحصیلات حوزوی دارد به همین سادگی و با استدلال هایی بچه گانه و به دور از عقلانیت و تدبیر این نوع اظهارات منافی با فرهنگ اسلامی ایرانی را انجام میدهد. آیا این مسئله آن قدر برای جامعه و فرهنگ ما مسئله مهمی و غیرقابل حلی شده است که این طور باید درباب آن اظهار نظر کرد؟ کما اینکه صدای مراجع عظام تقلید نیز از این گفتار انحرافی همچون ما دانشجویان انقلابی برخاسته است.

این موضع گیرهای از جنس روشنفکری غرب زده وسکولار به این جا ختم نشد و ایشان درباره ی تعطیلی روزنامه ی بهار این گونه نظرخود را بیان می کند:« من از اینکه روزنامه بهار متوقف شد متأسف شدم» این اظهار نظرها این سوال را پیش می آوردکه مگر غیر از این است که روزنامه ی بهار در روز عید بزرگ شیعیان به مولی متقیان علی (ع) توهین می شود و وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران که شیعیان جهان چشم امیدشان به این کشور است، اینگونه از این اقدام روزنامه ی بهار دفاع می کند.

6- وزیر فرهنگ و ارشاد نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته ی تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای در اظهارات خود نظر خود را نسبت به فیلترینگ فیسبوک اینگونه می گوید:«فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. بنده در فیس‌بوک حضور دارم». آیا این اظهارات نسبت به بنگاه جاسوسی که از آتش باران فتنه 88 بود و طبق آمارهای رسمی همانند سایر تکنولوژی های نوین در صدر آمار عواملی که سبب رشد طلاق در کشور شده است، مناسب است؟ آیا فیس بوک این مقدار اهمیت پیدا کرده است که وزرای دولت این مقدار باید به آن اهمیت بدهند؟آیا اهمیت دادن به فیس بوک خود سبب رایج شدن این سرویس جاسوسی نمی شود؟

7-اما آخرین اقدام وزرات ارشاد که خبرساز شد هزینه 100 میلیونی مراسم تدفین دو تن از خواننده های ضد انقلاب و لس آنجلسی آنهم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(سلام الله علیها) بود. خواننده هایی که به عنوان گروه "سگ زرد" شناخته می شدند. این اقدام وزارت در حالی انجام شد که جشنواره ها و نمایشگاه های مختلفی به بهانه ی نداشتن منابع مالی تعطیل شدند. ولی به همین سادگی برای عده ای ضد دین و ضد انقلاب از بودجه بیت المال هزینه می شود.

دولت یازدهم در همه ی عرصه ها با شعار اعتدال وارد شد اما با توجه به عملکرد و موضع گیری های 100 روزه ای که آقای جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت داشته همان رفتار های افراطی و لیبرالی و سکولار زمان وزارت فرهنگ دولت اصلاحات را تکرار کرده است. کارنامه 100 روزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نگاه انجمن های اسلامی نمره قابل قبولی نگرفته است و اتحادیه ی انجمن های سالامی دانشجویان مستقل خواستار است که آقای جنتی در جمع دانشجویان حاضر شود و پاسخگوی عملکرد خود باشد.

پ ن: این مطلب در خبرگزاری فارس
پ ن : این مطلب به حول قوه الهی در رسانه ها به خوبی منتشر شد ان شاالله آقای جنتی هم به این انتقادات اندکی اهمیت دهند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۲
مجتبی مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->