مرقومات

شهادت یک نیاز است

مرقومات

شهادت یک نیاز است

برای جایگزینی " تقلید" چه باید کرد؟

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸ ق.ظ

واژه شناسی  کلمه  سبک :

در تعریف سبک، پایداری به معنای گرایش به یک الگو و تیپ رفتاری است که نسبت به تغییر، مقاوم است و حتی اگر ظاهر رفتار فرد در موقعیت‌های مختلف به ظاهر متفاوت به نظر برسد اما معرف یک شیوه نسبتاً پایدار در مواجه با مسائل زندگی است که ممکن است با تظاهرات متنوع تجلی کند.

اما چگونه می توان سبک زندگی اسلامی را شناخت ؟ چگونه می توان آن را به گونه ای مطرح کرد تا جامعه بتواند آن را استفاده کند؟

در مطلب قبل به منبع استخراج سبک زندگی اسلامی اشاره شد.

 چطور می توان استخراج کرد و چگونه می توان سبک زندگی را اجرایی کرد؟

مقام معظم رهبری در همان سخنرانی خود در خراسان شمالی مسئولیت این بخش از سبک زندگی را به دانشگاهیان و حوزویان محول می کند و از آن ها می خواهدکه با تحقیق و پژوهش این بار را به دوش بکشند.

سبک زندگی را می توان با استفاده علوم انسانی اسلامی در جامعه پیاده کرد زیرا زمانی که بخواهیم یک الگوی اسلامی را به عنوان سبکی برای زندگی مردم تبدیل کنیم نیاز به تغییر نوع جهان بینی و بینش عموم جامعه است و این نیزمستلزم تحقق خواسته ی و مطالبه ی دیگر رهبری از جامعه ی نخبه و دانشگاهی و حوزوی جامعه است و قطعا این تحول زمانی روی می دهد که خوراک فکری که در دسترس نخبگان و عناصر تاثیرگذار جامعه تغییر پیدا کند و این جز با اسلامی کردن علوم انسانی تحقق پیدا نمی کند. و اسلامی کردن علوم انسانی نیاز مند تحول در حوزه و ایجاد رابطه موثر بین حوزه و دانشگاه و تولید محتوای حوزه برای دانشگاه است..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۶
مجتبی مرادی

سبک زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->